Take Care of Our Mental Health

So yesterday was World Mental Health Day. That explained the many posts about this topic these days. Here are my favorites From kak Affi (Female Daily) Thank you ka Affi for the words. I’m doing that, the “taking temporary break”, more like shifting my center of life actually. I need some breaks for the shifting […]

Continue Reading

Ujian & Berlian

“Hidup kan ujian. Namanya ujian pasti dikasih untun aspek yang belum matang. Kalau dikasih untuk aspek yang udah matang, nyontek namanya.”   “Berlian di mana aja jadi berlian, Rum. Rongsokan di mana aja jadi rongsokan. Fokus aja terus ngembangin diri dengan pressure yang ga biasa. Sampai pressure-nya berasa “gitu doang”. Diamond itu karbon, (karbon) bahkan […]

Continue Reading

We All Need A Little “Me” Time

“Time spent by myself is time spent alone with my thoughts, which I relish in a world of distraction.” Source: http://www.huffingtonpost.com/christina-ling/the-stigma-of-doing-things-alone_b_9239900.html which I found this morning on my friend’s blog.   I post it here so it will be easier to find it again later.

Continue Reading

Done Is Better Than Perfect

​”Another one of my favorite posters at Facebook declares in big red letters, “Done is better than perfect.” I have tried to embrace this motto and let go of unattainable standards. Aiming for perfection causes frustration at best and paralysis at worst.” From Lean In by Sheryl Sandberg

Continue Reading

#AnakIC 

“Anak IC tuh ya nyari (pasangan hidup)nya kalau ga sama anak IC lagi, mesti nyari yang orangnya baik banget.”  – Pak Kris, ketika reuni akbar IC 24092016 Menurut pak Kris anak IC kayak baru merasa tenang kalau dapetnya anak IC lagi, kalau pun bukan sama anak IC, orangnya pasti baik banget. Setelah lama ga bikin […]

Continue Reading